banner

COVID-19 to największa i najbardziej wyrafinowana operacja propagandowa w historii. Techniki psychologiczne były szeroko stosowane w 2020 roku w celu wywołania strachu i paniki w populacji.
Wykorzystano również strategie propagandowe, aby skłonić ludzi do wspierania i obrony irracjonalnych środków COVID, takich jak maskowanie, izolacja, dystans społeczny, blokady i nakazy szczepienia.

To, co sprawiło, że propaganda COVID była o wiele skuteczniejsza niż jakakolwiek wcześniejsza operacja propagandowa, to fakt, że wirus jest wrogiem idealnym. Jest niewidoczny, może go nosić każdy, w tym ci, których kochasz najbardziej, i może „zaprowadzić” cię wszędzie, pisze dr Joseph Mercola, założyciel Mercola.com, lekarz osteopata, autor bestsellerów i zdobywca wielu nagród w dziedzinie naturalnego zdrowia.
Klasyczna retoryka polega na perswazji poprzez argumenty. Odwołuje się do logiki. Z drugiej strony propaganda jest rodzajem subracjonalnej manipulacji, która odwołuje się do naszych najbardziej podstawowych instynktów, takich jak strach.
Nieformalna definicja propagandy to „zorganizowana próba skłonienia ludzi do myślenia lub robienia czegoś — albo nie myślenia lub robienia czegoś”.
Wielkie kłamstwo jest możliwe, ponieważ im bardziej kłamstwo jest oderwane od rzeczywistości, tym bardziej prawdopodobne jest, że odniesie sukces, ponieważ większość ludzi niechętnie myśli, że autorytety kłamią i całkowicie ignorują rzeczywistość.[…]
Jak zauważył prof. Piers Robinson, współdyrektor Organization for Propaganda Studies, której specjalnością badawczą jest zorganizowana komunikacja perswazyjna i współczesna propaganda, COVID-19 jest bez wątpienia największą i najbardziej wyrafinowaną operacją propagandową w historii.
W 2020 techniki psychologiczne były szeroko stosowane w celu wywołania strachu i paniki w populacji, podczas gdy inne strategie perswazji były stosowane, aby skłonić ludzi do poparcia i obrony środków COVID, takich jak maskowanie, izolacja, dystans społeczny, blokady i nakazy szczepienia.

Wojna propagandowa

Najbardziej wyrafinowana operacja propagandowa w historii: Rzeczywiście, to właśnie propaganda umożliwiła wdrożenie drakońskich i nienaukowych środków przeciwko COVID. Bez propagandy i jednoczesnej cenzury przeciwstawnych poglądów niewiele z tego, przez co przeszliśmy, byłoby możliwe.
Jak zauważył Robinson, podczas gdy wykorzystanie propagandy państwowej mogło początkowo być uzasadnione jako niezbędny środek do osiągnięcia celu zdrowia publicznego – ochrony ludzi przed chorobami i śmiercią związanymi z COVID – szybko stało się jasne, że tak nie jest i prawdopodobnie nigdy było.
Dziś, po trzech latach, jest całkiem oczywiste, że COVID to operacja psychologiczna. Na przykład, najpóźniej od 2022 r. COVID jest niczym innym jak kolejną endemiczną infekcją dróg oddechowych, podobną do zwykłego przeziębienia, ale pandemii jeszcze nie odwołano.
Mamy teraz również wyraźne dowody na to, że szczepionki COVID nie zapobiegają infekcji, ani rozprzestrzenianiu się wirusa, co zaprzecza wszystkim przesłankom dotyczącym szczepionkowych paszportów, ale mimo to jest na nie nacisk. Krótko mówiąc, COVID-19 był (i nadal jest) środkiem do celu; do zawieszenia i pozbawienia nas praw konstytucyjnych i swobód obywatelskich oraz do dalszych celów restrukturyzacji społecznej, politycznej i finansowej poza procesami demokratycznymi.

Arcydzieło propagandy

Najbardziej wyrafinowana operacja propagandowa w historii: Kolejnym ekspertem od propagandy, który mówił o jawnym wykorzystaniu propagandy do wywołania i utrzymania pandemii, jest profesor Mark Crispin Miller, z którym przeprowadziłem wywiad w czerwcu 2021 r. na temat cenzury akademickiej, której doświadczył na Uniwersytecie w Nowym Jorku. Łącze wideo.
Jak na ironię, to jego nauczanie studentów, jak kwestionować i opierać się propagandzie, ograniczyło jego wolność akademicką, po nauczaniu tego ważnego przedmiotu przez ponad 20 lat. Podobnie jak Robinson, Miller uważa, że to, czego doświadczyliśmy w ciągu ostatnich trzech lat, to propagandowe „arcydzieło” o niezrównanej skali i wyrafinowaniu.

Zaczęło się od wybuchu nieznanego patogenu w Chinach. Media pokazały zdjęcia ludzi, którzy rzekomo padali martwi na ulicach. Od tego czasu nie zdarzyło się to nigdzie indziej, co zdecydowanie sugeruje, że te obrazy zostały sporządzone w jednym celu — szerzenia strachu.
Według Millera rodzaj siania strachu używany do propagowania przekonania, że COVID-19 jest śmiertelnym zagrożeniem, był najbardziej niszczycielskim, jaki kiedykolwiek zastosowano w historii propagandy. To, co sprawiło, że propaganda COVID była o wiele skuteczniejsza niż jakakolwiek wcześniejsza operacja propagandowa, to fakt, że wirus jest wrogiem idealnym.
Jest niewidoczny, może go nosić każdy, także ci, których kochasz najbardziej, i może „zaprowadzić” cię wszędzie. Jak wyjaśnił Miller, we wcześniejszych akcjach propagandowych wróg był zazwyczaj przedstawiany jako posiadający zdolność „zarażania” ludzi i narodu swoim złem.
Tak było zarówno w przypadku propagandy antykomunistycznej, jak i „wojny z terrorem”. Komunizm porównano do choroby zakaźnej, która ma spustoszyć naród, a terrorystów do pandemii, którą trzeba kontrolować i zwalczać. W przypadku COVID propaganda przesunęła się na sam strach — prawdziwy wirus.
Pomimo długo utrzymywanego przekonania, że bezobjawowa infekcja nie istnieje, propagandzistom udało się nawet przekonać opinię publiczną, że całkowicie zdrowi ludzie mogą rozprzestrzeniać wirusa. To była kompletna fikcja, naukowy fałsz, stąd wiemy, że narracja o pandemii była operacją psychologiczną, ale ludzie byli tak przerażeni, że tego nie kwestionowali.

Co to jest propaganda?

Najbardziej wyrafinowana operacja propagandowa w historii: Jak zauważył bloger i analityk propagandy Klark Barnes (3), jeśli chcemy być wolni, musimy wiedzieć, czym jest propaganda i jak działa. Klasyczna retoryka polega na perswazji poprzez argumenty. Odwołuje się do logiki. Z drugiej strony propaganda jest rodzajem subracjonalnej manipulacji, która odwołuje się do naszych najbardziej podstawowych instynktów.
Nieformalna definicja propagandy to „zorganizowana próba skłonienia ludzi do myślenia lub robienia czegoś — albo nie myślenia lub robienia czegoś”. Propaganda może być prawdziwa lub fałszywa, lub gdzieś pośrodku i może być używana zarówno w dobrym, jak i złym celu. Na przykład reklamy usług publicznych zachęcające do niepalenia są formą życzliwej propagandy.
Problem z propagandą polega na tym, że jest ona z natury stronnicza i jednostronna, co może stać się wręcz niebezpieczne, jeśli druga strona zostanie ocenzurowana.
Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o medycynę i zdrowie, a cenzurowanie informacji dotyczących leczenia COVID-19 i potencjalnych zagrożeń związanych ze szczepionkami COVID-19 jest tego doskonałym przykładem. Propaganda państwowa i propaganda wojenna również w dużej mierze opierają się na podżeganiu do strachu i gniewu, co sprawia, że ludzie zachowują się w sposób, w jaki by nie działali normalnie.

Muszą stale mieszać w garnku, aby utrzymać strach na wolnym ogniu


Najbardziej wyrafinowana propaganda: Jak zauważył Barnes, medialne prognozy dotyczące innych „nieuchronnych prób” są również sposobem na „podtrzymanie powszechnego strachu i gniewu”(4):
„Możliwymi kolejnymi aktami są: cyberatak („przez Rosję”); załamanie światowego łańcucha dostaw i wynikające z tego niedobory żywności lub głód (prawdopodobnie obwinia się o to Rosję); nasilony „kryzys klimatyczny” wymagający dalszych blokad;
ataki „terrorystyczne” dokonywane przez „białych suprematystów” i wściekłych Czarnych (zwiastujące wojnę między rasami); „atak obcych” na planetę Ziemię, jak w Wojnie światów lub Dniu Niepodległości; i – oczywiście – kolejna plaga lub dwie lub trzy, wywołane przez jakiś inny „wariant” COVID, ospę… wirus Marburga i/lub jakikolwiek inny patogen, prawdziwy lub wyimaginowany, może służyć temu samemu staremu celowi…
Takie zbliżające się kontynuacje propagandy COVID… spowodowałyby również ogromne cierpienia ludzkości — dlatego ci z nas, którzy krytycznie studiują propagandę, jako intelektualiści publiczni, muszą mówić głośno i wyraźnie, aby naprawić sytuację”.
Według Barnesa naprawianie sytuacji wymaga przede wszystkim dzielenia się prawdą. […]
Nie wystarczy jednak sprostować poszczególnych tematów propagandowych. Jeśli mamy zachować nasze wolności, Barnes uważa, że opinia publiczna również musi być bardziej świadoma propagandy.

Wolna prasa stała się propagandowym molochem

Najbardziej wyrafinowana propaganda: przez dziesięciolecia mieliśmy wolną prasę, która pomagała trzymać w ryzach probranżowe reklamy. Profesjonalni dziennikarze śledczy pracujący dla magazynów, gazet i stacji telewizyjnych pisali dogłębne exposé, ujawniając prawdę kryjącą się za oszukańczą reklamą i przeciwstawiając propagandzie branżowej naukę, statystyki i inne udokumentowane fakty.
W wyniku wykonywania swojej pracy przez wolną prasę produkty nieskuteczne lub toksyczne często były wypierane z rynku.
Odpowiedzią przemysłu na ten problem było kontrolowanie prasy za pomocą dolarów reklamowych. Stając się głównym źródłem dochodów, reklamodawcy mniej więcej automatycznie kontrolowali treść.
Nawet jeśli kierownictwo mediów i wydawcy temu zaprzeczą, jeśli reklamodawcy nie chcą, abyś mówił o pewnych kwestiach, które mogą negatywnie wpłynąć na ich działalność, wystarczy, że zagrożą wycofaniem ich reklam.
W tym momencie musisz podjąć decyzję: porzucić prawdę lub porzucić swoje dochody. Większość organizacji informacyjnych porzuci prawdę za zapłatę i po prostu nie będzie publikować raportów, które mogłyby zaszkodzić wynikom finansowym ich reklamodawców.
Jak wyjaśnił Barnes(5): 
„To prawdziwe Ministerstwo Prawdy nie zostało utworzone ex nihilo przez jakąś żelazną frakcję totalitarnych oligarchów, ale stopniowo ukształtowało się z korporacyjnego kartelu medialnego z zazębiającymi się zarządami, silnie uzależnionymi od przychodów reklamowych Amazona, Big Pharmy i mediów własnych spółek macierzystych z aktywami ściśle zarządzanymi przez BlackRock, Vanguard i UBS…
[Ponieważ] ten rozległy system handlowy stał się bardziej ujednolicony, utrzymał, a nawet zacieśnił swoje tajne stosunki z wojskiem i „społecznością wywiadowczą”…
I chociaż komercyjny system medialny został w ten sposób skorumpowany od góry do dołu… media „publiczne” i prasa „alternatywna” — od NPR, PBS, BBC i CBC… po prawie wszystkie gniazda „lewicowe” — również zostały wchłonięte przez molocha - przede wszystkim wskutek ich finansowania za pośrednictwem tak solidnych pośredników CIA, jak Fundacja Forda, Fundacja Rockefellera i Instytut Społeczeństwa Otwartego…
[Ta] „wolna prasa”… została przekształcona w biofaszystowską maszynę strachu, której usługi propagandowe zapewniły „strategiczne partnerstwa medialne” Billa Gatesa i towarzysząca temu operacja „sprawdzania faktów”, którą on również w dużej mierze finansuje.
Propaganda tryskająca codziennie, co godzinę z tego systemu zależała także od mądrości takich globalnych firm PR, jak Weber Shandwick, Edelman i Hill+Knowlton Strategies… , które są znacznie mniej zainteresowane uczciwym dziennikarstwem niż służeniem „sprawiedliwości społecznej”.

Sieć graczy uciszających prawdę

Najbardziej wyrafinowana propaganda: Rzeczywiście, jak zauważa Barnes, firmy reklamowe prawdopodobnie odegrały ważną rolę organizacyjną w propagandzie COVID. Innym ważnym podmiotem, który, jak podejrzewam, mógł odgrywać kluczową rolę, jest Publicis Groupe. Niektóre z wielu jego powiązań szczegółowo opisałem w „ Sieci graczy próbujących uciszyć prawdę ”.
Podsumowując, Publicis reprezentuje długą listę największych firm z branży technologicznej, farmaceutycznej i bankowej w ponad 100 krajach(6). Firmy te z kolei mają różne partnerstwa z rządem USA i światowymi organizacjami pozarządowymi (NGO).
Publicis ma powiązania z NewsGuard/HealthGuard, instytucjami edukacyjnymi, firmami Big Tech, takimi jak Google, Microsoft i Bing, Departamentem Stanu i Departamentem Obrony USA, globalnymi instytucjami technokratycznymi, takimi jak Światowa Organizacja Zdrowia, krajowymi i globalnymi organizacjami pozarządowymi, takimi jak Center for Countering Digital Hate . I dominuje na stronach poświęconych zdrowiu, takich jak WebMD i Medscape.
Wyjaśnia to, w jaki sposób niektóre poglądy można tak skutecznie wymazać. Sam Publicis jest również partnerem Światowego Forum Ekonomicznego, które przewodzi apelowi o „reset” globalnej gospodarki i naszego stylu życia. W związku z tym wydaje się, że Publicis koordynuje tłumienie informacji sprzecznych z technokratyczną narracją.

Sztuka Wielkiego Kłamstwa

Marshall McLuhan powiedział kiedyś(7): „Małych kłamstw nie trzeba chronić. Ale wielkie kłamstwa są chronione przez niedowierzanie opinii publicznej”. Zasadniczo ludzie zaprzeczają naprawdę dużym kłamstwom, mówiąc: „Daj spokój, jesteś szalony, nie zrobiliby tego”. O wiele łatwiej jest nazwać ludzi „teoretykami spiskowymi”, niż stawić czoła możliwości, że to, co mówią, jest prawdą.
Małe kłamstwa nie muszą być chronione. Wielkie kłamstwa są chronione przez niedowierzanie opinii publicznej.
W artykule z 4 listopada 2022 r.,(8) lekarz kliniczny i zdrowia publicznego dr David Bell zauważył, że im bardziej kłamstwo jest oderwane od rzeczywistości, tym bardziej prawdopodobne jest, że odniesie sukces dzięki dziwactwu natury ludzkiej i normalnej psychologii:
„W poprzedniej roli miałem szefa, który często kłamał. Kłamstwa były czystą fantazją, ale miały ogromny zasięg i były szczere. Były bardzo udane.
Sukces ten opierał się na niechęci większości ludzi do uznania, że ktoś zajmujący kierownicze stanowisko w organizacji humanitarnej całkowicie zignorowałby wszelkie pozory rzeczywistości. Ludzie zakładali, że twierdzenia muszą być prawdziwe, ponieważ fabrykowanie informacji w takich okolicznościach wydawało się sprzeczne z logiką.

Zasada „Naprawdę wielkie kłamstwa” opiera się na tym, że kłamstwa są tak oderwane od rzeczywistości, że słuchacz zakłada, że jego własna percepcja musi być błędna, zamiast wątpić w twierdzenia osoby, która kłamie. Tylko szalona lub niedorzeczna osoba wygłaszałaby tak dziwaczne twierdzenia, a wiarygodna instytucja nie zatrudniłaby takiej osoby.
Skoro więc instytucja jest pozornie wiarygodna, to i jej wypowiedzi muszą być wiarygodne, a zatem wcześniejsze postrzeganie rzeczywistości przez słuchacza było błędne. Z kolei mniejsze kłamstwa będą prawdopodobnie postrzegane jako wystarczająco bliskie znanej rzeczywistości, aby w oczywisty sposób się mylić. Wymyślanie prawdy może być bardziej skuteczne niż jej naginanie”.
Uważam, że jest to dokładnie strategia stosowana przez Big Pharma, agencje zdrowia, urzędników państwowych i ramię propagandowe głębokiego państwa w ciągu ostatnich trzech lat. Ich twierdzenia były tak dalekie od pozorów rzeczywistości, że każdy, kto był świadomy faktów, czuł się bardziej niż trochę szalony.
Niestety, podczas gdy większość ludzi ma moralny i etyczny kompas, niewielu w końcu podąża za nim w konfrontacji z psychopatami u władzy i presją rówieśników, by się dostosować. Jak zauważył Bell, dobrzy gracze zespołowi prawie zawsze wspierają fałszywe narracje, a ci, którzy nie zgadzają się na to, co jest wyraźnie kłamstwem, stanowią zwykle niewielką mniejszość.

Odrzucanie fałszywych narracji ma realne konsekwencje

Najbardziej wyrafinowana propaganda: jak słusznie zauważa Bell, w ciągu ostatnich trzech lat pracownicy służby zdrowia, pacjenci, badacze, naukowcy i pracownicy zdrowia publicznego byli zmuszani do przyjęcia długiej listy opartych na fantazji dogmatów, którym zaprzeczała wcześniejsza ortodoksja zdrowia publicznego.
Ale to ostre zerwanie z rzeczywistością uniemożliwia ich kwestionowanie, ponieważ jeśli to zrobisz, kwestionujesz teraz „całą obecną hierarchię zdrowia publicznego” – mówi Bell. Cytując dr. Anthony'ego Fauciego, nie atakujesz go, kwestionując jego irracjonalne przerzutki, kwestionujesz samą naukę.
Jeśli kwestionujesz te oparte na fantazji przekonania, zaprzeczasz nauce i narażasz swoje zatrudnienie i reputację na ryzyko. I niestety, te zagrożenia nie są wyimaginowane. Wielu lekarzy i naukowców, których reputacja i wkład w zdrowie publiczne były nienaganne od dziesięcioleci, zostało pozbawionych licencji lekarskich i straciło pracę za wypowiadanie się przeciwko panującym narracjom dotyczącym COVID.

Przejrzystość i prawda są lekarstwem


Najbardziej wyrafinowana propaganda: Więc dokąd zmierzamy? Jak zakończyć szaleństwo i powrócić do zdrowia publicznego opartego na rzeczywistości? Bell wierzy, że pracownicy służby zdrowia, którzy wprowadzili społeczeństwo w błąd, nieuchronnie zapłacą wysoką cenę za swoją zdradę. pisze(9): 
„Pracownicy zdrowia publicznego, zwiększając finanse swojej branży, poniżają samych siebie i zdradzają społeczeństwo. Zdrada, oparta na nieustannym kłamstwie, jest czymś, za co nieuchronnie poniosą konsekwencje…
W końcu nawet najbardziej oddani wyznawcy zaczną kwestionować sens zakładania maski na drzwiach restauracji tylko po to, by zdjąć ją 10 kroków dalej, lub szczepienia ogromnej populacji przeciwko chorobie, na którą są już odporni, podczas gdy umierają z powodu innych łatwych do uniknięcia chorób.
Wyjściem z tego jest po prostu odmowa kłamstwa lub ukrywanie kłamstw innych… [Pewnego dnia] prawda dogoni tych, którzy tego nie robią… O wiele lepiej jest wyjść wcześniej i żyć z godnością”.
Joseph Mercola
9 lutego 2023 r

Dr Joseph Mercola jest założycielem Mercola.com. Lekarz osteopata, autor bestsellerów i zdobywca wielu nagród w dziedzinie naturalnego zdrowia, jego główną wizją jest zmiana współczesnego paradygmatu zdrowia poprzez zapewnienie ludziom cennego zasobu, który pomoże im przejąć kontrolę nad swoim zdrowiem.
Źródła i odniesienia:

• 3, 4, 5 Earlking56.family.blog Listopad 19, 2022
• 6 najlepszych globalnych klientów Publicis
• 7 Cytat Samim.io McLuhana
• 8, 9 Propaganda w centrum uwagi 4 listopada 2022 r

Za: https://hannenabintuherland.com/usa/covid-19-the-most-sophisticated-propaganda-operation-in-history/