Terroryzm w medialnym obrazie świata - to tytuł książki pod redakcją Krzysztofa Liedla i Stanisława Mocka wydanej przez Wydawnictwo TRIO i Instytut Studiów Politycznych PAN, a dofinansowanej przez Collegium Civitas.
„Terroryzm jest swoistą strategią komunikacyjną, przekazem adresowanym przez terrorystów do opinii publicznej i rządów, wykorzystującym w swoich działaniach elementy walki informacyjnej - piszą autorzy. - Celem (i efektem) takiego przekazu jest więc mobilizacja opinii publicznej i wywarcie tą drogą nacisku na rządy do podejmowania określonych decyzji".
W obronie przed terrorystami państwa wykorzystują tę sama broń - przekaz medialny. Dzisiaj obejmuje on nie tylko prasę, radio i telewizję, ale głównie Internet - niezwykle atrakcyjne społecznie medium. I o tej walce informacyjnej jest ta książka. Autorzy skupiają się w niej na takich kwestiach jak medialne aspekty terroryzmu i walki z nim, wykorzystywanie mediów przez ugrupowania terrorystyczne, wykorzystanie mediów do walki z terroryzmem oraz doświadczenia polskie w tym względzie.
Zebrani przez Redaktorów eksperci przedstawiają zarówno sposoby, w jaki terroryści wykorzystują media, jak i proponują metody, jakie zastosować może administracja publiczna, aby poprzez współpracę z mediami terroryzmowi przeciwdziałać.
Szczególnego podkreślenia wymaga fakt, iż autorzy poszczególnych działów książki to zarówno badacze terroryzmu, badacze mediów, jak i praktycy, którzy ze zwalczaniem terroryzmu z wykorzystaniem środków walki informacyjnej zetknęli się w swojej karierze zawodowej. Może właśnie dzięki temu jest to jedna z pierwszych na polskim rynku pozycji, które tak kompleksowo podchodzą do zagadnienia medialnego wymiaru terroryzmu w zestawieniu z medialnym wymiarem zwalczania tego zjawiska.
W książce zawarto niezwykle bogaty materiał faktograficzny, obszerną bibliografię, a także rysunki i tabele. (tm)
Terroryzm w medialnym obrazie świata, red. Krzysztof Liedel i Stanisław Mocek, Wydawnictwo TRIO, Warszawa 2010, s. 312, cena 30 zł
oem software