Duet psychologa i dziennikarki - Chipa Heatha i Karli Starr to autorzy książki Liczby się liczą w tłumaczeniu Marcina Kowalczyka, wydanej przez wydawnictwo MT Biznes.
Zachęcając przyszłego czytelnika do lektury książki opowiadającej o danych, Wydawca pisze: „znajdziesz tu wszystko: od problemów globalnych, po logistykę prowadzenia firmy technologicznej lub gospodarstwa rolnego, albo wytłumaczenie tego, ile butelek coli musiałbyś pić, gdybyś spalał kalorie w tempie, w jakim robi to koliber. Ta książka zarówno tym, którzy kochają matematykę, jak i tym, którzy jej nienawidzą, pomoże przekładać wartości liczbowe na język zrozumiały dla innych, dzięki czemu będziemy w stanie w większym stopniu opierać nasze decyzje — w szkole, pracy i domu — na twardych danych”.
Autorzy zamieścili w niej ponad trzydzieści różnego rodzaju zasad i wskazówek, takich jak prosta perspektywa, konwersja na proces czy kotwice emocjonalne.
Bliżej (okraszając kulinarnymi porównaniami) wyjaśnia to w krótkim wstępie do książki statystyczka Janina Bąk: „Rozumienie liczb (zwłaszcza dużych) i zależności między nimi to coś, czego potrzebujemy i co może stać się dla nas zrozumiałe, jeśli tylko suche dane opanierujemy w słodkiej kruszonce data storytellingu./…/ Książka ta to wiele praktycznych wskazówek, technik i sposobów na to, jak mówić o danych i statystykach, aby było to zrozumiałe dla wszystkich”.(js)
Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych, Chip Heath, Karla Starr, MT Biznes, wyd. I, Warszawa 2022, s.209, cena 49,90 zł. Książka dostępna także jako e-book i audiobook.