Polska nie ma strategii przemysłu kosmicznego
Na Å›wiecie już od lat sektor kosmiczny jest prężnie dziaÅ‚ajÄ…cym sektorem gospodarki przynoszÄ…cym ogromne zyski. W Polsce przemysÅ‚ kosmiczny praktycznie nie istnieje. Co gorsza ? ze strony rzÄ…du brak jest zrozumienia wagi tego zagadnienia. Takie najogólniej wnioski przyniosÅ‚a dyskusja panelowa, jaka odbyÅ‚a siÄ™ 20 maja w Warszawie podczas Dni Technik Satelitarnych zorganizowanych przez Polskie Biuro do spraw Przestrzeni Kosmicznej Centrum BadaÅ„ Kosmicznych PAN. GÅ‚ównym wydarzeniem Dni byÅ‚a miÄ™dzynarodowa konferencja "Polish Space Industry - a European Partner", połączona z prezentacjÄ… polskich podmiotów aktywnie rozwijajÄ…cych swój potencjaÅ‚ w dziedzinie wykorzystania technik satelitarnych i technologii kosmicznych. W referatach, dyskusjach i na ustawionych w Ministerstwie Gospodarki stoiskach o swoich dokonaniach mówili przedstawiciele takich m.in. firm i instytucji jak Polska Agencja Rozwoju PrzedsiÄ™biorczoÅ›ci, Astra Poland, Dolina Lotnicza, Geosystems Polska, Instytut Lotnictwa, Polspace, Sprint, AutoMapa, Techmex, Bumar, PIAP. Na temat przyszÅ‚oÅ›ci sektora kosmicznego - na ogóÅ‚ wznioÅ›le, optymistycznie i zapraszajÄ…co do wspóÅ‚pracy ? wypowiadali siÄ™ goÅ›cie zagraniczni, w tym reprezentanci Komisji Europejskiej, Europejskiej Agencji Kosmicznej, Europejskiego Instytutu Polityki Kosmicznej i liderów europejskiego przemysÅ‚u kosmicznego - firm EADS Astrium i Thales Alenia Space.
Odsłony: 2826